Wednesday, March 23, 2011

Realiti

Hari ni 23 Mac 2011...semua budak-budak yang ambik SPM tahun 2010 dah dapat keputusan...Adat lah...yang berjaya gembira...yang kurang berjaya biase-biase jew...yang gagal menangis...Perkara macam tu sering terjadi...Takkira lah time ambik result UPSR ke PMR...SPM kan penentu ke mana hala tuju kita lepas ni...Memang la tak dinafikan masa exam sume dh buat yang terbaik...rezeki la plak...pada saya bila kita dah buat yang terbaik tu...jangan la lupa tawakkal..doa banyak-banyak...

InsyaALLAH..Tapi ada jugak yang main-main...Nak wat camne kn...Tak semestinya yang berjaya tu dari kelas bijak2...ada jugak dari kelas belakang...Hakikatnya,sape berusaha pasti berjaya...Kalau dah usaha tu serah je pada yang menentukan...Kena confident...tapi over confident pun tak boleh jugak...

Saya percaya semalam mesti ramai yang tak dapat tidur..maklumlah fikirkan keputusan jew....Saya pun lebih kurang macam tu...Tapi mungkin saya rasa saya lebih cool...walaupun tak tau camne rupa keputusan tu nanti...Dari minggu lepas lagi saya dengar ramai yang gelisah,nervous dan macam-macam lagi lah...Bila mak saya tanya saya tak takut ke result nk kuar...saya cuma cakap saya tak rase apa-apa..Pelik kan...tapi semalam entah kenapa saya rasa nervous je...Asyik pening jew...nak tidur pun x boleh....saya pun rase pelik sebab dari saya darjah 6 lagi saya x pernah rase nervous nk amik result...mase PMR pun same...penangan SPM kot...


Apa-apa pun sekalung tahniah buat member-member yang berjaya...pada yang tak berjaya tu bawak la bersabar banyak-banyak ye...Janji kita dah usaha sebaik mungkin...
Bye-bye..

No comments:

Post a Comment